Sterke merken hebben een duidelijke en eigen beeldtaal. Niet dat elk principe één-op-één letterlijk terug te zien moet zijn in ons beeld, maar het mag zeker niet botsen met onze principes.
Een deel van onze corporate fotografie bestaat uit mooie beelden van onze 'hardware': installaties, pijpleidingen, stations. In een ander deel voegen we daar ook de menselijke maat aan toe, we laten daarin collega's zien in hun natuurlijke habitat: op kantoor, in het veld of op een installatie. Aan het werk, meestal samen. Hiermee geven we invulling aan het begrip samenwerken en verbinding.
Do
Algemeen
- documentair
- focus
- rustige context
- scherptediepte voor rust
Perspectief
- frontaal (voor, zij, boven)
- rechte verticale lijnen
Kleur/licht
- fris, maar warm
Bewerking
- natuurlijk, geloofwaardig
Don’t
- rommelig
- geposeerd/geënsceneerd (m.u.v. portret)
- laag standpunt
- schuin beeld
- onnatuurlijk belicht/bewerkt
Key visuals
Voor gebruik in positionerende communicatie. Spaarzaam gebruik, zodat de beelden niet sleets raken. Toepassing gebeurt altijd in overleg met Corporate Communicatie.
Instrumentele fotografie en portretten
Richtlijnen zijn nog in ontwikkeling.